Katri Merisalu
Toitumisnõustaja

Maapähklivõi - proovi kohe kindlasti!

Tervis • 14 Märts, 2018
Kas teadsid, et maapähklivõid tehakse maapähklitest, mis ei olegi pähklid vaid hoopis kaunviljad?

Maapähklivõis leidub mitmeid tervisele kasulikke toitaineid.

Tänu tervislikule rasvasisaldusele ja tublile valgusisaldusele sobib see hästi hommikusöögiks, sest annab palju energiat.

Kindlasti proovi maapähklivõid ka vahepalana täistera leiva või saiaga, toidutegemisel või magustoidu valmistamisel. See on suurepärane alternatiiv ebatervislikele maiustustele.

Jäta meelde, et tervisele kõige kasulikum maapähklivõi on kindlasti ilma soola ja suhkrutaning pärineb mahetoodangust.

Maapähklivõi sisaldab tähelepanuväärses koguses magneesiumi

Tänapäeva maailmas, kus kiire elutempo ja sellest tingitud ühekülgne toitumine teevad oma töö, on magneesiumipuudus aina tihedamini esinev mure. Samuti on suureks probleemiks see, kui toidust saadakse hoopis selliseid ühendeid, mis võivad takistada magneesiumi jõudmist verre.

Magneesium on inimorganismile väga vajalik mineraal. Nimelt, vajame magneesium rohkem kui kolmesajas ainevahetusprotsessis. Üheks olulisemaks nendest on kaltsiumi transport läbi rakumembraanide.

Hea kogus magneesiumi aitab ka ennetada selliseid haigusi nagu artriit, Alzheimeri tõbi, diabeet ja südameveresoonkonna haigused.

Maapähklivõi sisaldab märkimisväärses koguses taimset valku

Kaks supilusikatäit maapähklivõid sisaldab 7 grammi taimset valku. Valgud täidavad organismi ehituses ja talitluses väga tähtsat rolli.

Valgud on rakkude põhiliseks ehitusmaterjaliks ja osalevad teiste elutähtsate ainete transportimisel organismis. Valgud on kaasatud antikehade tootmisse ning aitavad tagada toimivat immuunsüsteemi. Samuti annavad valgud ka toiduenergiat.

Maapähklivõi sisaldab heas koguses kaaliumi

Igapäevaselt kaaliumirikkaid toiduaineid süües aitame me ennetada ja ravida südame-veresoonkonna haigusi nagu näiteks kõrge vererõhk.

Kaalium on elektrolüüt, mis reguleerib südame rütmi ja on vajalik lihaste ning närvide korralikuks funktsioneerimiseks.

Kõige tähtsam muutus, mida võiks oma toitumisharjumustes teha, et vähendada südame-veresoonkonna haigustesse haigestumist, on tarbida rohkem kaaliumi, vähendades soola ja naatriumi tarbimist.


Populaarsed artiklid

Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega.