Katri Merisalu
Toitumisnõustaja

Kurgi tervislikud omadused

Köögiviljad • 22 August, 2019
100 grammis koorega kurgis jaotuvad makrotoitaineid järgmiselt: 83% süsivesikuid, 6% rasva, 11% valku.

Mineraalidest leidub kurgis enim kaaliumi ja mangaani; väiksemas koguses magneesiumi, kaltsiumi, rauda, fosforit, vaske, tsinki ning joodi. Taimed omastavad mineraalaineid mullast, seetõttu sõltuvad mineraalainete kogused kasvupinnasest ja väetamisest. Vitamiinidest on kurgis esindatud C-vitamiin, A-vitamiin, K-vitamiin, B5-vitamiin ehk pantoteenhape, B6-vitamiin, B2-vitamiin, B1- vitamiin.

Kurk sisaldab heas koguses mangaani

Mangaanist räägitakse harva, kuid ometigi on see komponent oluline aju ja närvide normaalseks funktsioneerimiseks. Mangaan aitab samuti kaasa sidekoe ja luude loomisele ning rasva ja süsivesikute ainevahetusele. Mangaan reguleerib kaltsiumi imendumist ning veresuhkru taset.

Kurk sisaldab vees lahustuvaid kiudaineid

Kiudained jagunevad lahustuvaks ja lahustumatuks. Lahustuvad kiudained toidavad häid ja kasulikke baktereid inimese soolestikus, mis hoiavad organismi mikrofloora tasakaalu. On avastatud, et ülekaalulistel ja rasvunutel on vähem ‘‘häid’’ soolestikubaktereid kui tervislikus kaalus olevatel inimestel. Seega võib kurgi lisada nende toiduainete hulka, mis aitavad tervislikult kaalu langetada ja hoida soolestiku mikrofloora tasakaalus.

Kurk mõjub diureetikumina

Kurk on diureetikum ehk aitab organismist kõrvaldada üleliigset vett, mürke, soolasid ja toksiine. Peale selle sisaldab värske kurk umbes 95-97% vett. Kurk aitab veepeetuse korral, mis võib kehas tekitada paistetust, turseid, liigeste jäikust, kaalutõusu ja kõrget vererõhku.


Populaarsed artiklid

Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega.