Katri Merisalu
Toitumisnõustaja

Kanepiseemned - lisa need oma toidule!

Tervis • 14 Märts, 2018
Kanepiseemnete toitainetesisaldus on lausa märkimisväärne.

Kanep (Cannabis sativa) on kultuurtaim, mida on kasvatatud sajandeid. Ka Eesti taludes kasvatati kanepit, et saada kiudu, millest valmistati köit ning seemned jõudsid samuti pere toidulauale.

Need sisaldavad kaaliumi, magneesiumi, fosforit, väävlit, kaltsiumi, tsinki ja rauda. Samuti leidub kanepiseemnetes hulganisti väärtuslike vitamiine nagu A, C, E vitamiinid ja mõned B-grupi vitamiinid.

Lisa neid oma smuutile, hommikupudrule või salatitesse!

Kanepiseemned on suurepärase rasvhapete sisaldusega

Need seemned sisaldavad inimorganismile väga vajalike oomega-3 ja oomega-6 rasvhappeid ja seda ka õiges vahekorras – 3:1. Äärmiselt oluline on neid asendamatuid rasvhappeid teadlikult juurde tarvitada, sest neid rasvhappeid ei suuda meie keha ise toota.

Tänapäeval enim kasutatud toiduõlid nagu päevalille-, soja-, rapsi- ja maisiõli ja töödeldud toit sisaldavad küll rohkelt linoolhapet (oomega-6), kuid väga vähe alfa-linoleenhapet(oomega-3). Sellepärast on tihti probleemiks, et paljud inimesed ei saa piisavalt organismi efektiivseks tööks vajaliku alfa-linoleenhapet.

Selle tulemusena on kerged tekkima paljud ebameeldivad tervisemured – mitmed nahahaigused, astma, menstruatsioonivalud ja PMS, artriit, osteoporoos, ülekaalulisus, diabeet, depressioon, kõrge vererõhk ja kolesterool mis võivad viia tõsisemate südame-veresoonkonna haigusteni.

Kanepiseemned soodustavad ainevahetust

Kanepiseemned soodustavad seedimist ja on väga kiudainerikkad. Need sisaldavad nii vees lahustuvaid (20%) kui ka vees lahustumatuid (80%) kiudaineid. Tähtis on meeles pidada, et nende funktsioon on erinev, seepärast on oluline tarbida mõlemat liiki kiudaineid.

Kiudained on vajalikud, sest kiirendavad toidumassi edasiliikumist peensooles ja soodustavad kolesterooli väljaviimist organismis. Samuti on kiudained olulised, sest aeglustuvad glükoosi imendumist, vältimaks veresuhkru taseme liiga kiiret tõusu ja võivad ennetada mõningaid vähivorme, südame-veresoonkonnahaigusi ja II tüübi diabeeti.

Kanepiseemned on kõrge valgusisaldusega

Need krõmpsuvad seemned sisaldavad 25-35% taimset valku. Näiteks 2-3 supilusikatäit (umbes 30 grammi) sisaldab 11 grammi valku. Kui rääkida valkudest, siis on oluline viimase aminohapete koostis. Meie organism vajab kahtekümmet aminohapet, kuid inimese organism suudab ise toota ainult kümmet aminohapet.

Neid aminohappeid, mida inimene ise ei suuda toota, kutsutakse asendamatuteks aminohapeteks. Need tuleb kätte saada toidust! Kanepiseemned sisaldavad kõiki kahtekümmet aminohapet, sealhulgas ka neid aminohappeid mis on asendamatud.


Populaarsed artiklid

Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega.