Uuenev Rimi: rohkem odavaid tooteid, uued hüpermarketid ja soodsad mini-Rimid

10 Juuni, 2025
Tarbijakäitumise muutustega arvestades teeb Rimi äristrateegias muutusi, mis põhinevad hästi läbimõeldud sortimendil, hinnastamisel ja ostukogemusel.

Eesti inimeste tarbimisharjumused on viimastel aastatel kiiresti muutunud seoses hinnatõusuga — inimesed soovivad oma raha eest saada parimat võimalikku kaupa ning otsivad aktiivselt sooduspakkumisi, käies seetõttu ka sagedamini poes. Samuti ostetakse korraga vähem kaupu kui varem. 

 

Rimi äsjane uuring näitab, et 79% Eesti tarbijatest peab toidukauba ostmisel kõige olulisemaks võimalust säästa raha ja üle poole inimestest otsib säästuvõimalusi igapäevaselt. 45% inimestest ostab mullusest sagedamini peagi aeguma hakkavaid soodushinnaga tooteid. Ka on keskmises ostukorvis tänavu 7 toodet, mida on vähem kui eelmisel aastal. Et tarbija ootuste selge muutusega kaasas käia, on Rimi tegemas põhimõttelisi muutusi oma sortimendis ja kampaaniapakkumistes.

“Kui inimesed otsivad aina järjekindlamalt parimat hinnapakkumist, siis oleme valmis sellele ootusele vastu tulema,” ütles Rimi Eesti juht Kristel Mets. “Suurendame soodsama hinnaga kaupade valikut oma riiulitel ja vähendame mõnevõrra kõrgema hinnaga toodete valikut, säilitades samal ajal kliendi jaoks olulise sortimendi mitmekesisuse. Aasta teises pooles avame Haaberstis uue planeeringu ja ülesehitusega hüpermarketi. Juba enne jaanipäeva avab Pelgulinnas uksed uuenenud Kolde mini-Rimi, kust leiab laiema valiku odava hinnatasemega kaupu: on selge, et turul on täna vajadus sellise valikuga poodide järele. Teisalt ei ole muutuste eesmärk ainult madalam hind, vaid nutika ostlemise võimaluse pakkumine kõigile.”

Lisaks paneb Rimi juba mõnda aega rõhku väga selgetele ja mõistetavatele sooduspakkumistele, mis on poes nähtavalt esile tõstetud. Väga lihtsaks ja üheselt mõistetavaks tehti aasta algul ka erineva soodustusega kaupade hinnasildid: roosad sildid tähistavad kliendikaardi soodustusi, kollased kõigile laienevaid odavaid hindu ja valged sildid tavahinda. “Kliendid on muutused hästi vastu võtnud,” sõnas Mets.  

Edaspidi pannakse veelgi suuremat rõhku selgele kommunikatsioonile poekeskkonnas. Muu hulgas koondab Rimi kampaaniapakkumised kokku aladele, kus klient need kiiresti leiab.  Lisandumas on ka klienditeekonnale jäävaid digiekraane, kus saab vaheldumisi näidata kliendile parimaid pakkumisi. “Tahame pakkuda inimestele võimalust teha ostlemisel just nende jaoks tark valik nii rahakoti kui ajakasutuse vaates. Erinevates olukordades võib inimestel olla erinevaid vajadusi ning püüame oma kauplusi kujundades neid erinevusi tabada,” sõnas Mets. “Kui mõnikord on eesmärgiks saada kiiresti ja soodsalt kätte esmavajalik, siis teinekord vajame midagi erilist ning tahame, et meil oleks võimalik valida mitme kvaliteetse toote ja erinevate pakkumiste vahel.”

Rimi uuenevat ärimudelit toetab värskelt valminud logistikakeskus, mille üldpind on 25 000 m². Sellest 18 000 m² moodustab logistikakeskus, 3000 m² Rimi kontor ja 2300 m² kaasaegne keskköök. “Ühe katuse all töötamine loob sünergiat ja aitab meil säästlikumalt toimetada: elektrilt säästame 100 000 eurot aastas, sõidame 168 000 km vähem kilomeetreid ja kütusekulu väheneb 36 000 liitri võrra. Logistikakeskus käitleb päevas üle 70 000 kasti,” sõnas Mets ja lisas, et uues keskköögis saab toota kuni 10 tonni toitu päevas. Eesmärgiks on selle mahuni jõuda kolme aasta jooksul, eelkõige kondiitritoodete arendamise ja uute seadmete kasutuselevõtu toel. Kokku annab uus keskus tööd 500 inimesele.

Alates 2. juunist on Rimi Eesti Salling grupi liige. “Taani ettevõtte grupi koosseisu liikumine loob meie jaoks mitmeid võimalusi: uuel omanikul on soov investeerida suur osa teenitud kasumist äriarendusse koduturgudel ja mahukaid investeeringuid on oodata ka Eestis,” sõnas Mets. Sallinguga tuleb kaasa põnev ja väga mitmekesine omamärgitoodete valik, kust saame Eesti tarbija jaoks uusi põnevaid kaupu valida. 


Populaarsed artiklid