Rimi Vahvad Faktid: aastalõpu statistika paljastab erinevused tarbimiskäitumises

15 Detsember, 2025
Rimi avaldas aasta esimese kümne kuu ülevaate klientide ostuharjumustest, mis pakub kõnekaid võrdlusi Eestis, Lätis ja Leedus. 

Lisaks saavad kliendid oma konto alt ülevaate isiklikust statistikast, alates eelistatud poest ja ostuaegadest kuni ostetud pitsa koguse, kasutatud pakkumiste ja teenitud Sinu Rimi rahani.

Aasta 2025 hakkab lõpule jõudma ja sel puhul koondas Rimi taaskord kokku klientide kümne kuu ostuharjumused üle Baltikumi. Kõiki kolme riiki ühendab üks kindel liider ostukorvis – banaan. Lätis osteti banaane aasta jooksul enam kui 4,5 miljonit kilogrammi, tehes sellest selge piirkondliku tipu. Eestis ulatus vastav maht 2,3 miljoni kilogrammini ning Leedus pisut alla kahe miljoni.

 

Veelgi suuremad käärid ilmnevad puu- ja juurviljade tarbimises kliendi kohta. Kui Eestis ostis aasta esimese kümne kuuga keskmine klient ligi 35 kilogrammi värskeid tooteid, siis Lätis oli see kogus üle kolmandiku võrra suurem ja keskmine lätlane viis koju 48 kilogrammi puu- ja juurvilju. Leedus jäi keskmine näit 21,5 kilogrammi juurde. Need erinevused osutavad võimalikele eripäradele toitumiskultuuris, samuti tarbijate hinnatundlikkusele ja hooajaliste ostumustrite mõjule.

 

Pudelitagastuse statistika pakub samuti olulist kontrasti. Läti rekordiomaniku teenitud Sinu Rimi raha tagastatud pakenditelt ulatub enam kui 4000 euroni. Eesti ja Leedu kõrgeimad tulemused jäävad mõlemad veidi alla 450 euro.

 

Eestile on iseloomulik tugev pitsalembus: aasta jooksul osteti kokku pea 1,8 miljonit pitsat, mis kinnitab selle toote stabiilset populaarsust Rimi klientide valmistoidu valikute seas. Leedus paistab esile hoopis küüslauguleib, mille kogumüük ületab 262 tonni, olles sealne pikaajaline lemmik. Lätis on jätkuvalt menukad kohupiimabatoonid – keskmine klient ostis neid aasta jooksul 30 tükki.

 

Personaalne Vahvate Faktide info on klientidele mugavalt kättesaadav Rimi äpis ning arvutis või kaupluse terminalis oma kontole sisse logides. Igal kliendil on võimalik saada kuni 21 erinevat faktikaarti, mis näitavad nende ostude ja ostukäitumise statistikat. Personaalsete ostufaktide kaarte jagati tänavu Baltikumis kokku üle kahe miljoni, sealjuures enim Leedus, kus klientideni jõudis ligi miljon kaarti. Lätis jäi arv veidi alla 700 000 ning Eestis veidi üle poole miljoni.

 


Populaarsed artiklid