Rimi: pea pooled eestlased eelistavad endiselt eestimaist, ehkki hinnatõus on oma jälje jätnud

17 Juuli, 2023
25% Eesti elanikkonnast ostab keskkonnasõbralikke tooteid, mida on protsendi võrra vähem kui aasta tagasi, selgus uuringufirma Nielsen Consumer LLC hiljutisest uuringust. Veidi on keerulises majandusolukorras vähenenud ka nende inimeste hulk, kes kodumaist või ökokaupa eelistavad.

Vähenemine on siiski väike, enim on kahanenud kodumaise kauba eelistajate hulk. 19% vastanutest (mullu 21%) kinnitab, et neil on huvi mahetoodete vastu ja poes kontrollivad nad reeglina, kas tegu on ökotootega. Pea 44% (mullu 53%) eelistab eestimaist ning 38% (mullu 44%) oma piirkonnas kasvatatud tooteid.

Rimi vastutustundliku ettevõtluse juhi Katrin Batsi sõnul mõjutab tarbijate keskkonnateadlikkus ja huvi mahedate toodete vastu jätkuvalt ostukäitumist. “Pikemas vaates kasvab tarbijate huvi mahetoodete vastu aasta-aastalt aeglaselt, kuid visalt, isegi kui tänavune kiire hinnatõusu aasta on taas fookuse enam toodete hinnale viinud. Näiteks eelistavad lapsevanemad reeglina mahedat beebitoitu, mille müük on viimaste aastatega 6% kasvanud. Samuti on kasvanud ökopuuviljade ja -juurviljade ning mahemärgisega hoidiste müük,” rääkis Bats.

Ökoloogiliselt sertifitseeritud toodete müük moodustab 2% kogu Rimi müügimahust, mis on viimase kolme aasta jooksul püsinud stabiilsena. Palju on ökotooteid Rimi Eestis beebitoidu segmendis - mahedad on tervelt 64% beebitoitudest. Sellele järgnevad “Talu toidab” segmendi  tooted, milles on mahedad enam kui pooled (52%). Moosidest, marmelaadidest, puuviljapüreedest, meest ja kondiitritoodetest on mahetooted 13%, kapsalistest ja seentest 8% ja vegan tootevalikust 3%.

“Orgaanilise beeitoidu tootmine on globaalselt üks kiiremini kasvavaid tööstusharusid. See tuleneb ostjate kasvavast huvist. Huvi omakorda tõukub naiste kasvavast haridustasemest, millega tuleb kaasa arusaamine, mis on lapse jaoks tervislikum,” selgitas Bats.

Ostukäitumise uuringust selgus ka, et kümnest inimesest neli ostleb mitu korda nädalas eesmärgiga saada kätte kõige värskem toit ja 42% eestimaalastest hoolitseb sisseoste tehes tervislike valikute eest. Kaks kolmandikku poodlejatest kasutab korduvkasutatavat kotti ning üks kolmandik inimestest piirab auto kasutamist.

Kokku osales 2023. aastal ökotoodete ostmise teemalises uuringus ligi 1600 inimest üle Eesti.

Mahetooteid ja tooted, millel on Rainforest Alliance, Fair Trade, MSC/ASC märk, taaskasutatavad pakendid või säästvalt toodetud palmiõli sertifikaadid, võib inimene olla kindel, et ta tarbib puhast toitu, mis on kasvatatud ilma pestitsiidide ja geneetiliselt muundatud koostisaineteta, toetab keskkonnasõbralikke valikuid ning toetab loomade heaolu.


Populaarsed artiklid