Pitsa on noortetoit? Värskete andmete järgi on suurimad pitsasõbrad hoopiski keskealised
Märkimisväärselt sageli panevad pitsa ostukorvi ka pensioniealised, moodustades müügist 12%. Nädalapäevade võrdluses ostetakse kõige rohkem pitsasid reedeti (17%) ning kõige vähem pühapäeviti (12%).
“Rimi andmed näitavad, et pitsa ei ole sugugi ainult noorte lemmik, vaid selle ostjad on enamasti keskealised. Tõenäoliselt peegeldab see nii peredele ostmist kui ka selle vanuserühma enda eelistust, sest valmistoidu valikus on alati ka traditsiooniline Eesti toit, kuid eriti just nädala lõpus langeb valik sageli pitsa kasuks. Nooremate lapsevanemate põlvkond on juba ise üles kasvanud n-ö pitsa-ajastul ja ilmselt mõjutab ka see igapäevaseid toidueelistusi,” selgitas Rimi tootmisjuht Kirsti Dengo-Metsamaa.
Kui 2024. aastal küpsetati Rimides keskmiselt 2500 kg pitsat päevas, siis 2025. aasta teises pooles on see number juba tõusnud ligikaudu 2600 kilogrammini. Pitsasid müüakse nii tüki- kui ka kaaluhinnaga ning arvestades pitsa kaaluks umbes 800 grammi, tähendab see ligi 3200 pitsat päevas.
"Pitsa populaarsuse taga on nii praktilisus kui ka emotsioon – see sobib ühtviisi hästi nii pereõhtuks, sünnipäevapidudeks kui ka kontori kiireks lõunaks. Kui seni on naljatades öeldud, et eestlaste rahvustoit on kartul, siis järjest enam tundub, et selle tiitli võiks üle anda hoopis pitsale," sõnas Dengo-Metsamaa.
Maitsete poolest troonib Rimi esikolmikus hetkel kanapitsa, millele järgneb viineripitsa ja seejärel singi-šampinjonipitsa. Kanapitsa on populaarseim pea kõikide vanusegruppide lõikes, kuid erandiks on 16-aastaste vanuserühm, kelle puhul on lemmikuks viineripitsa. Sel sügisel konkureerivad jaeketi edetabelis ka uued pitsad, millest omapäraseim on näiteks kimchi kastmega avokaadopitsa. Oktoobris on lisandunud ka Halloweeni-teemaline pitsa.