Mõjukad kliimaeesmärgid: Rimist saab esimene nullheitega toidupoekett
Suur osa globaalsest heitest pärineb toiduainetööstusest ning Rimi uueks eesmärgiks on jõuda kasvuhoonegaasidega nulli. “Pingutame selleks, et vähendada meie poolt müüdava toidu süsiniku jalajälge. Nüüd oleme võtnud vastutuse ka hankijate eest, meiega koostöö eelduseks on tõestatult vastutustundlik käitumine. Nii ICA Grupp kui Rimi on toidupoodidena oluline mõjutaja, kui saame aidata kaasa kliimaeesmärkide saavutamisele, siis kindlasti seda ka teeme. Kliendid saavad olla kindlad, et tegeleme kogu tarneahelaga ning suuname jõupingutused sinna, kus need kõige enam aitavad vähendada kliimamõju. Edu võtmeks on muidugi koostöö partnerite, tarnijate ja klientidega,” ütleb Katrin Bats, Rimi Eesti vastutustundliku ettevõtluse juht.
Kogu grupi jaoks on prioriteet järkjärguline fossiilkütustest loobumine, freoonivabad keskkonnasõbralikud külmikud ja pidev energiaefektiivsuse parendamine. Kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamiseks on määratud verstapostid aastaks 2030 ja 2050. Seejuures on selge siht olla 2050. aastaks süsinikuneutraalne. 2050. aastaks järelejäänud heitkogused tuleb tasakaalustada, salvestades vastava koguse süsinikdioksiidi tehnoloogia või looduslike meetodite abil.
Teaduspõhised eesmärgid kehtivad ICA Grupile tervikuna ja hõlmavad kliimamõju kõigilt grupi ettevõtetelt ja nende väärtusahelatelt.
2025. aasta detsembriks lõpetab ICA Grupp seosed metsade raadamise ehk täieliku metsaraiega vastavalt sellekohasele Euroopa Komisjoni määrusele ja tagab, et ettevõtte kasutuses, müüdavates kaupades ega ka koostööpartnerite poolt pole kasutuses tooted, mida sellega seostada. Raadamisega seotud tooted sisaldavad näiteks palmiõli, soja, puitu, kakaod, kohvi, loomaliha ja kummi.
Ainsa toidutarvete jaeketina on Rimi sättinud saavutamiseks eesmärgid, mis kiidetud heaks usaldusväärse Teaduspõhiste eesmärkide algatuse poolt (Science Based Targets initiative, SBTi). Selle Corporate Net-Zero Standard on maailmas ainus standard, mis sisaldab teaduspõhiseid juhiseid, kriteeriume ja soovitusi, mida ettevõtted peaksid endale seadma, et jõuda süsiniku neutraalsuseni ning mis on ühtlasi kooskõlas globaalse keskmise temperatuuri tõusu piiramisega 1,5 °C-ni.
Tänavuse aasta aruandest alates avaldab ICA Grupp täieliku kestlikkuse aruande, mis hõlmab kõikide mõjualade heitkoguseid ehk ettevõtte sisekasutusest kuni sisseostetud ja müüdud teenuste ja toodeteni välja. Erinevalt varasematest aastatest raporteeritakse eraldi „FLAG-heited” (heitkogused erinevat tüüpi maakasutuse tegevustest - mets, maa ja põllumajandus). ICA Grupile on need heitkogused seotud peamiselt toidu tootmisega, samas aga raporteeritakse ka näiteks energia, kütuse, pakendite ja muude kaupade tootmisest tulenevad heitkogused.
ICA Grupi eesmärgid 2030. aastaks
42% kasvuhoonegaaside heitkoguseid kõikides mõjualades ehk ettevõtte sisekasutusest kuni sisseostetud kaupade ja teenusteni välja.
30,3% vähem kasvuhoonegaaside heitkoguseid kaudses mõjus ehk sisseostud kaupades ja teenustes.
ICA Grupi eesmärgid 2050. aastaks
90% vähendab ICA Grupp energia ja tööstusega seotud kasvuhoonegaaside heitkoguseid kõikides mõjualades ehk ettevõtte sisekasutusest kuni sisseostetud kaupade ja teenusteni välja.
72% vähem metsa, maa ja põllumajandusega seotud kasvuhoonegaaside heitkoguseid kaudses mõjus ehk sisseostud kaupades ja teenustes.
Kõikide võrdluste baasväärtuseks on 2022. aasta andmed.
ICA Grupp on Rimi Baltic Groupi 100% omanik. ICA Grupp on üks juhtivatest jaekaubandus ettevõtetest põhjamaades, keskendudes oma tegevuses toidule ja tervisele. Gruppi kuuluvad ICA Rootsi ja Rimi Baltic, mis tegelevad peamiselt jaekaubandusega, Apotek Hjärtat, mis tegeleb farmaatsiavaldkonnaga, ICA Real Estate, mis omab ja koordineerib grupi kinnisvara ja ICA panka, mis pakub finantsteenuseid.
Rimi Eesti Food AS (www.rimi.ee) kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Gruppen AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 301 kauplust, sealhulgas 94 hüpermarketit (neist 17 Eestis), 89 supermarketit (neist 23 Eestis), Rimi minisid 98 (neist 39 Eestis), ekspress Rimisid 20 (neist 3 Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2800 inimesele.
Lisainfo:
Katrin Bats
Rimi Eesti Food AS CR
katrin.bats@rimibaltic.com
516 7833