KUULA | Toidupoe tagatoas: kas poeketid nöörivad tootjaid ja on kliendi liigsuure valikuga ära hellitanud?
Toidupoe Tagatoas saates on müüte ümber lükkamas Rimi Eesti tegevjuht Kristel Mets ja ostujuht Marilin Jürisson.
„Rimil on väga hinnanguliselt nii tuhat koostööpartnerit, kes erinevat kaupa meile tarnivad, nendest väga suure enamusega on suhted head ja käib business as usual, koostööd lõppevad aastas vaid mõnega neist. Ning mureks on tihti näiteks tarneprobleemid, sest me vajame stabiilset ja suurt kogust, nurin võib tulla ka sellest, et me võtame oma valikusse vaid mõne pakutavast sortimendist. Kuid ma väga ei mäleta juhtumeid, kus oleksime lõpetanud partnerluse, sest hind ei sobiks,“ mainib Jürisson. Piltlikult on suhtumine kinniste uste taga üks, avalikus ruumis aga teine.
Kui vaadata näiteks kurikuulsate Postimehe ostukorvide muutust 2022. ja 2025. aasta lõikes, siis on see kolme aastaga 2,70 euro võrra odavnenud, samas kui palgad on kasvanud. Rimi Eesti tegevjuhi hinnangul on poeketid ise oma kliendi ära hellitanud, pakkudes neile liiga suurt valikut ja vähest selgitust, kuidas tegelikult ostelda. Norstati uuringu kohaselt ostab 79% inimestest poes hinda, aga alles siis vaatab kvaliteeti. See on oluline muutus tarbijakäitumises.
„Kindlasti on neile, kes brändilojaalselt ostavad aastakümneid täpselt samu tooteid, läinud ostukorv kallimaks. Kuid absoluutselt igas tootesegmendis on meil Rimis väga erineva hinnaga pakkumisi. Või saab osta nii euro, kahe, kolme kui nelja eest. Kui ostukorvi hind neid mõjutab, võiksid ostjad muuta oma harjumusi, vaadata pakutava seas natuke ringi ja teha targemaid valikuid. Fakt on see, et kõik tooted on meie poes kvaliteetsed, neid aga eristab hind ja hinda saab klient ise alati valida,“ lisab Mets.
Saates räägime ka juulist 2% võrra tõusva käibemaksu mõjust toiduhindadele, ja sellest, kas Eestis on liiga palju poode ja neis on liiga suur valik ning vaatame otsa sellelegi, mis uusi tooteid toob Eesti poodide riiulitele Rimi omanikuvahetus.
Pikemat arutelu hindadest, juurdehindlusest, ostukäitumisest ja paljust muust kuula juba uuest saatest!