Keegi ei kahtle enam kliimamuutustes

Ilmselt ei ole täna enam kedagi, kes poleks kliimaprobleemidest kuulnud või lugenud. Pea igal konverentsil käsitletakse seda teemat, ajalehtedes on eraldi kliimasektsioonid tekkinud ning Rootsi Greta kliimastreikide kulul tehakse koguni nalja. See on hea, et räägitakse. Las olla pealegi ka neid, kes asja koomilise pilguga vaatavad. Peamine, et vaatavad.

Meie jaoks Rimis on jätkusuutlik äri olnud fookuses juba aastaid. Nüüd saame tõdeda, et me pole oma väljaütlemistes enam üksi. See annab julgust olla veelgi jõulisem ning teha veel julgemaid otsuseid.

Veidi vähem on räägitud globaalselt kokku lepitud kestliku arengu 17 eesmärgist. Viis aastat tagasi kokku pandud eesmärgid koos lihtsate selgitustega peaks olema aluseks kõikidele ÜRO liimesriikidele, sealhulgas ka ettevõtjatele, et muuta oma tegevus jätkusuutlikumaks. Nende eesmärkide saavutamiseks on jäänud veel vaid kümme aastat. Ka Rimi emafirma ICA on oma põhitegevustes 17 eesmärgist prioritiseerinud viis. Neid peame silmas kogu grupi tasemel, ka Rimis.

2019. aasta kujunes Rimile heaks aastaks. On nii mõndagi mille üle uhkust tunda. Eelkõige selle üle, et oleme oma töötajate abiga suutnud rakendada mitmeid projekte, mis meie põhitegevust veel jätkusuutlikumaks muudab. Mis aga kõige tähtsam, üha rohkem tunneme, et meie inimeste mõtteviis on muutunud. Vastutustundlik suhtumine on muutumas Rimis trendiks, mida mitte miski ega keegi ei murra.

Uhkuse ja lugupidamisega

Vaido Padumäe

Rimi Eesti tegevjuht

 

Kestlik areng

Kestliku arengu näol on tegemist tasakaalu leidmisega planeedi piiratud ökoloogiliste ressursside ja inimeste heaolu loomise vahel. 2015. aasta septembris lepiti globaalselt kokku kestliku arengu eesmärgid järgmiseks 15. aastaks. ÜRO liikmesriikidelt, sh ettevõtjadelt, oodatakse poliitika kujundamisel nendest eesmärkidest lähtumist. Ka meie lähtume oma tegevustes just nendest eesmärkidest.

 

Rimi tervisereede

Rimi on puu- ja köögivilja pakkujate hulgas turuliider. Tervislike viljade müük kasvas 2019. aastal ettevõttes kiiresti, saavutades viimase kolme aasta suurima osakaalu – koguni 10% kogukäibest. Igal reedel on Rimi kauplustes puu- ja köögiviljad 15% soodsamad. 

Tervisereede kohta saad lähemalt lugeda siit >

 

Rimi "Toitumisnõustaja soovitab" tootevaliku laiendamine ja müügiedu

Juba aastaid on Rimi pakkunud klientidele rikkalikku valikut toitumisnõustaja soovitatud tooteid. Selle valiku laiendamine oli eesmärgiks ka 2019. aastal. Aasta lõpu seisuga oli Rimi "Toitumisnõustaja soovitab" nimekirjas kokku 564 toodet.

Loe Rimi toitumisnõustaja kohta lähemalt siit >

Vastutustundlik alkoholimüük

Rimi testib oma töötajaid, kui sageli nad noortelt alkoholiostjatelt dokumenti küsivad. Testimise eesmärk on hoida alkoholi vastutustundlik müük pidevalt fookuses ning saada tagasisidet oma töötajate teadlikkusest dokumendi küsimisel.

Toiduohutuse tagamine

Tööpindade ja tootmisprotsessi pidev jälgimine on Rimile väga oluline, et pakkuda kliendile ohutut ning puhast toitu. Toidu kvaliteedi tagamiseks viib sõltumatu labor igal aastal läbi tuhandeid teste.

Meelte Kool Rimiga

Iga neljas esimesse klassi minev laps on ülekaaluline või rasvunud, 6-9aastastest on ülekaalulisi 30,5% (Eesti rahvastiku toitumise uuring 2014). Lasteaialapsed söövad liiga vähe  puu- ja köögivilju. Eesti Toitumisnõustajate Ühendus alustas koostöös Rimiga 2019. aastal 20 nädalat kestvat pilootprojekt viies lasteaiarühmas, kus rakendatakse rahvusvahelisel SAPERE metoodikal põhinevat meeltepõhist toiduharidust.

Meeltekooli kohta saad lähemalt lugeda siit >

 

Rimi retsepti meistriklass

Rimi viis 2019. aastal läbi Rimi retsepti meistriklassi konkursi. Võistluse eesmärk oli õpetada lapsi toidutegemist armastama ning toituma tervislikult. Kokku liitus konkursiga 53 kooli, üle Eesti osales üle 1000 õpilase. Valmis üle 131 unikaalse retsepti. Konkursi raames toimus ka smuutituur, mis viis Rimi toitumisnõustaja 10-sse kooli.

Rimi on Eesti Jalgpalli Liidu suurtoetaja

Eesti Jalgpalli Liidu ja Rimi laste jalgpallilaagrid toimusid 29 Eesti paigas. Laagrites osales 1312 last. Tüdrukuid oli tänavu lausa 156.

Lastega tegeles suvel kokku 105 treenerit. Rimi jalgpalli osavusfestivalist võttis osa 1488 last.

Festivalid toimusid 13 maakonnas ning finaal peeti Tallinnas A. Le Coq Arenal, kuhu kogunesid lapsed 100 koolist.

Rimi tüdrukute jalgpallifestivalist võttis osa 1860 tüdrukut ning festivale toimus 19.

 

Rimi juunijooks

2019. aasta Rimi heategevuslikul juunijooksul osales ligi 3000 jooksjat. Juunijooksu osavõtutasudega toetati Tallinna Lastehaigla Toetusfondi ülekaaluliste laste suvelaagri korraldamist.

Rimi juunijooksu kohta leiad rohkem infot siit >

 

Vähem kliendilehti

Rimi võttis eesmärgi vähendada 2019. aastal väljasaadetavate kliendilehtede hulka. Võrreldes 2018. aastaga saatsime 2019. aastal välja 22% vähem kliendilehti.

 

Vähem toitu prügisse

Aastal 2019 hakkasime Rimis testima WhyWaste rakendust. WhyWaste äpi pilootprojekti tulemusena vähenes toidu mahakandmine testitavates kauplustes keskmiselt 20%. Rimi on otsustanud hakata uut rakendust  kasutama kõikides kauplustes, et jõuda eesmärgini vähendada toidu raiskamist poole võrra aastaks 2025.

Pakkematerjal taaskasutusse

Rimi korjab kokku ja saadab taaskasutusse kõik pakkematerjalid, mis kauba käitlemisel tekivad.

 

2020 kliimaneutraalne Rimi

Rimi on andnud lubaduse olla 2020. aasta lõpuks kliimaneutraalne. Kõikide tegevuste koosmõju hindame 2020. aasta lõpus. Alates 2017. aastast kasutame taastuvenergiat. Nii tahame vähendada kasvuhoonegaaside emissiooni.

 

Keskkonnasäästlikum autopark

Rimi kaubaautode sõidetud kilomeetrite arvu oleme 2019. aasta jooksul vähendanud 3%, seda kasvava kaupluste arvu juures. Võit on saavutatud nutikama planeerimise ja automatiseerimise tulemusena. Lisaks vahetasime 16 sõidukit Rimi autopargist keskkonnasäästlikemate vastu.

 

Liiga palju õhukesi kilekotte

Igakuiselt kulub klientidel Rimi kauplustes ca 2 miljonit tasuta õhukest kilekotti. Ühekuisel testperioodil Rimi kauplustes, mil õhuke kilekott oli tasuline, vähenes õhukeste kilekottide ostmine poole võrra. Aastal 2020 plaanib Rimi lõpetada oma kauplustes õhukeste kilekottide tasuta jagamise. Meie eesmärk on vähendada õhukeste kilekottide kasutust poole võrra.

 

Keskkonnasäästlikumad pakendid

2019. aastal vahetas Rimi välja omavalmistatud toitude pakendeid. Muuhulgas asendasime raskesti ümbertöödeldavast polüetüleenist pakendid kergemalt ümbertöödeldava PET, suhkruroost ja puust pakendite vastu. Otsime pidevalt keskkonnasäästlikke pakendeid kõikidele Rimi omamärgitoodetele. Jätkuvalt saab osta toitu Rimist oma pakendisse.

Muudame tarbimistrende

2019. aastal viis Rimi läbi mitmeid algatusi toiduraiskamise ja liigse plastiku kasutamise vähendamiseks. Rimi loodud Facebook´i grupis Tarbime Targalt toimusid aasta jooksul tuntud inimeste algatusel erinevad väljakutsed. Tegime koostööd Keskkonnaministeeriumi, Toidupanga ning keskkonnakirglike lauljate, kokkade ning mõjuisikutega. Tänaseks on grupis 6170 liiget.

Loe lähemalt siit > 

 

Kvaliteetne toit – ka viimasel säilivuskuupäeval

Eesmärgiga näidata, et viimase kuupäevaga toit kauplustes on kvaliteetne, on Rimi annetanud sellist toitu mitmete ürituste tarbeks. Koostöös Toidupangaga annetasime Rimi kaupluste viimase kuupäevaga toidu Hollandi saatkonna vastuvõtule ning  Puhta Maailma Päeva lõunalauale.

 

Freoonivabad külmikud ja energiasäästlikud lambid 

Rimi vahetab kõikide kaupluste külmikud ja valgustid keskkonnasäästlike vastu. 2019. aasta lõpuks said kõik Rimi hüperi kauplused keskkonnasäästlikud külmikud ja valgustid. 2020. aasta jooksul uuendatakse kõikide Rimi superite külmikud ning valgustid. Aastaks 2023 loodame välja vahetada kõikide Rimi kaupluste külmikud ja valgustid.

 

Talu Toidab edulugu

2019. aasta lõpuks oli 32 Rimi kaupluses Talu Toidab müügiala. Talu Toidab müügikasv küündis möödunud aastal 21 protsendini.

2020. aastal laieneb Rimi kaupluste ring, kuhu lisandub Talu Toidab müüginurk.

Rohkem infot Talu Toidab kohta leiad siit >

 

Õnnelike kanade munade müük

Rimi on võtnud eesmärgi müüa aastal 2025 ainult õnnelike kanade mune. Seepärast oleme oluliselt täiendanud oma kanamunade sortimenti ning väljapanekuid kauplustes. Lisaks on tehtud omajagu teavitustööd klientide hulgas. Tänu sellele on õnnelike kanade munade müük Rimi kauplustes kasvanud kolm korda.

 

Koostöö Toidupangaga

2019. aastal kasvas kaupluste arv, kust hakkasime annetama Toidupangale igapäevaselt värsket toitu. Kokku annetasime Rimis 514530,19 kg toitu. Seda on 21% rohkem kui 2018. aastal. Kokku Toidupangale annetatud toidust tuleb 38% Rimi kauplustest, mis teeb meist suurima Toidupangale annetaja jaekettide hulgas.

 

Eesmärgistatud juhtkonna sooline tasakaal

Rimil on eesmärk tagada juhtkonnas sooline võrdsus. Eesmärgiks on seatud 50/50, tänane jaotus peaaegu selline ongi.

 

Tööandja kampaania 50+ naiste toetuseks

50+ naistele suunatud värbamiskampaania on julgustanud senisest enam selle vanusegrupi esindajaid meile tööle kandideerima. Rimis on 1103 töötajat, kel vanust enam kui 50 aastat. Kõigist töötajatest on neid koguni 42%.

 

Kõigile võrdsed võimalused

Rimi kauplustesse on paigaldatud 6 invatõstukit, et liikumispuudega töötajatel oleks mugav kassatööd teha. 2019. aasta lõpu seisuga on Rimis tööl 303 vähenenud töövõimega töötajat, mis on 10,9% kogu töötajate arvust. Neist 23 on kuulmispuudega töötajad.

 


Igal suvel saab Rimis väärtusliku töökogemuse ligi 100 noort. Neist enamik on Rimi töötajate lapsed.

 

Rimi tunnustab parimaid teenindajaid

Nobenäpu võistlusel, kus valiti parim Rimi teenindaja, kandideeris aastal 2019 enam kui 40 töötajat. Parima teenindaja tiitli pälvis Mustamäe Rimi teenindaja Keidi Alamaa.

 

Õiglase kaubanduse sõber

2019. aasta oktoobris toimunud õiglase kaubanduse nädalal käisid Jõhvi Rimis  Toila Gümnaasiumi 5 noort ja rääkisid klientidele õiglase kaubanduse põhimõttest. Tagasiside Toila Gümnaasiumi noortelt: „Oli väga huvitav rääkida teistele teemast, millest nad ei tea väga palju. Täname  Rimi juhatajat Leida Vahtlat, kes meid kenasti vastu võttis ja abiks oli!“

 

Rimi heategevusfond

Rimi Heategevusfondist maksti 2019. aastal ligi 4000 eurot neile töötajatele, kes olid sattunud raskustesse. Fondi oleme aeg-ajalt palunud teha annetusi ka Rimi töötajatel. 2019. aastal annetati Rimi heategevusfondi enam kui pool tuhat eurot.

 

Rimi teeninduskonverents

Rimi korraldab igal aastal oma teenindajatele suurejoonelise teeninduskonverentsi.

2018. aasta teeninduskonverentsil käis kolmel päeval oma ala parimatelt tarkust kogumas 798 Rimi teenindajat.

2019. aastal käis konverentsil 672 töötajat.

 

Vähenes tööõnnetuste arv

Rimis on ametis töökeskkonnaspetsialist, kes kannab hoolt selle eest, et igal töölõigul töötav inimene saaks ennast tööl oldud aja jooksul turvaliselt tunda. Kõikide tööõnnetustega tegeleme alati suurima põhjalikkuse ning tähelepanuga. Aastal 2018 oli Rimis 32 tööõnnetust, 2019. aastal 23. 

 

Maailmatasemel rahulolu

Kord aastas korraldab Rimi oma töötjate hulgas rahuloluküsitluse. Uhkusega võib öelda, et aastal 2019 oli Rimi töötajate heaoluindeks 83%, mis on 10 protsendipunkti kõrgem, kui keskmiselt Baltimaades ja 8 protsendipunkti kõrgem kui keskmiselt kõrge sooritustasemega ettevõtetes üle maailma.

 

Aitäh teile, tublid naised!

Meile on väga oluline, et Rimi kollektiivis tunneksid ennast oodatult kõik, hoolimata vanusest, soost või erivajadusest. Mitmekesisus on tööjõu valimisel meile oluline. Rõõmu teeb see, et näeme üha enam oma ridades meesterahvaid. 2019. aastal oli sooline jaotus Rimis 83,9% naiste kasuks. 

 

Jõulud toidupangas

2019. aasta jõulukuul korraldas Rimi koostöös Toidupangaga korjanduse, millega koguti puudustkannatavate inimeste jõululauale pühadetoitu. Kokku annetati enam kui 11 tonni toitu. Rimi lisas omalt poolt annetuste hulka enam kui 1000 šokolaaditahvlit.

 

Koostöö Punase Ristiga

Rimi on aastaid teinud koostööd Punase Ristiga. Koos kogutakse raha puudustkannatavate laste toidu, koolitarvete ja pühadekingituste jaoks. 2019. aastal annetasid Rimi kliendid  51 155.45 eurot, mille hulgas oli ka Rimi kaardile kogutud Rimi raha annetusena.

 

Elustamisaparaadid kauplustes

2019. aastal paigaldati kõikidesse Rimi hüperitesse AED elustamisaparaadid. Kõigile kauplusetöötajatele toimus sellekohane väljaõpe. Rimi kliendid said AED aparaadi kasutamisega tutvuda spetsiaalselt selleks tehtud video abil.

Jätkusuutlikkuse poliitika ja suunised

Rimi emafirma ICA on grupile välja töötanud jätkusuutlikkuse poliitika ja suunised, mis kirjeldavad kogu grupi üldist positsiooni jätkusuutlikkuse küsimustes.

Loe jätkusuutlikkuse poliitika kohta lähemalt siit >

Loe jätkusuutlikkuse suuniste kohta lähemalt siit >