Katri Merisalu
Toitumisnõustaja

Suvel tasub süüa virsikuid!

Tervis • 21 August, 2018
Virsikutes leidub organismi jaoks mitmeid vajalikke toitaineid ning vitamiine: C-, A-, E-, K- vitamiini, nitatsiini, tiamiini, riboflaviini, B6-vitamiini ja folaate ning pantoteenhapet ehk B5- vitamiini.

Mineraalidest sisaldab virsik kõige rohkem kaaliumi. Vähem aga selliseid mineraale nagu vask, mangaan, magneesium, fosfor, raud ja kaltsium.

Virsiku hooaeg on juuli-august

Üks hea põhimõte, mida toitumisel jälgida, on hooajalisus. Viljad on kõige maitsvamad ja toitainerikkamad just siis, kui on nende küpsemise periood. Hooajalisusega arvestamine menüü kokkupanemisel annab võimaluse püsida loodusega ühes rütmis. Sellise toitumise suurim kasutegur on rahakotisõbralikkus – nimelt on hooajalised köögiviljad, marjad ja puuviljad saagi andmise hetkel madalama hinnaga.

Virsikud sisaldavad ohtralt beetakaroteeni

Suvel tasub oranžikas-kollaseid mahlaseid virsikuid mõnuga nautida, kuna nende söömine mõjub hästi naha tervisele. Beetakaroteen, mis on A-vitamiini eelühend, on võimeline kaitsma meie nahka UV-kiirguse eest. Beetakaroteen toetab ka limaskestade, silmade ja kopsude tervist. Virsik sisaldab samuti heas koguses C-vitamiini, mis aitab organismil sünteesida kollageeni. Kollageen aitab kaasa haavade paranemisele ja piltlikult öeldes mõjub nagu liim, mis hoiab koos kõõluseid, sidemeid, luid ja veresooni. C-vitamiin on eriti kasulik rasedatele naistele, rinnaga toitvatele emadele ning samuti peaks C-vitamiini tarbima suitsetajad.

Virsikutes olev kaalium on hea südamele

Kuumade ilmadega higistavad inimesed rohkem kui tavaliselt ning selle käigus kaotab organism palju mineraale. Virsikutes olev kaalium on hea mineraalipuuduse leevendamiseks. Samuti aitab kaalium edasi kanda organismi närviimpulsse, tagada vere happe-aluse tasakaalu ning süsivesikute normaalset ainevahetust. Kuid hea on teada, et kaalium on oluline komponent ka südame tervisele. Nimelt on kaaliumit vaja, et lihased ja süda saaksid oma tööd hästi teha.

  • Virsikud sisaldavad antioksüdanti nimega klorogeenhape, mis aitab võidelda vabade radikaalidega ja põletikega.
  • Virsikuid võib kasutada salatites, pirukates, kookides, jogurtites, pudingites ja teistes magustoitudes. Virsik on väga maitsev grillituna!
  • Värsketesse salatitesse sobib virsik suurepäraselt selliste maitsetaimedega nagu münt, koriander ja ingver.

Populaarsed artiklid

Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega.