Katri Merisalu
Toitumisnõustaja

Baklažaan – hea tervisele ja kehakaalule

Tervis • 24 Oktoober, 2018
Baklažaan (Solanum melongena) ehk hellitavalt pommu on tumelilla värvusega köögivili. Baklažaan arvatakse olevat pärit Indiast.

Pommu on maavitsaline taim, kuuludes samasse perekonda tomati, kartuli ja paprikaga. Sarnaselt tomatitaimele arenevad ning kasvavad ka baklažaani viljad.

Hea teada

Poes pommut valides tuleb meeles pidada, et pommu värskest sisemusest ja mahlasusest annab märku vilja raskus ning tihe ja läikiv koor. Baklažaani saab küpsetada ahjus, pannil, hautada, röstida ja grillida. Hästi sobib see köögivili kokku paprika, kookospiima, küüslaugu, sibula, ingveri, sidruni, peterselli, tomatite ning suvikõrvitsaga.

Baklažaan sisaldab kasulikke toitaineid

Pommu toitainete profiil on uhke. Baklažaanis leidub rohkelt kiudaineid, kaaliumi, vaske, mangaani, magneesiumi, K-vitamiini ja B-grupi vitamiine nagu B3 ja B6. Baklažaan sisaldab palju fütotoitaineid ning antioksüdante. Fütotoitainete mõju tervisele seostatakse peamiselt vähki ning südame-veresoonkonnahaigusi ennetava toimega.

Pommu söömine mõjub hästi südame tervisele

Teadlased on leidnud, et baklažaani regulaarsest söömisest võib kasu olla kõrge vererõhuga hädas olevatel inimestel ning diabeetikutel – nimelt sisaldab baklažaan selliseid polüfenoole ja kiudaineid, mis aitavad vähendada veresuhkru taset.

Baklažaan sobib ideaalselt kaalulangetaja menüüsse

Pommu sisaldab heas koguses kiudaineid ja on madala rasvasisaldusega, seepärast sobib see köögivili hästi kaalulangetaja toidulauale. Baklažaanis leiduvatel lahustuvatel kiudainetel on lisaks kaalu alandamisele mitmeid kasulikke toimeid: näiteks aitavad need langetada kolesterooli ning reguleerida soolelimaskesta rakkude talitust.


Populaarsed artiklid

Sinu parema teenuse tagamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid. Külastades lehekülge nõustud küpsiste kasutamistingimustega.